Stichting Fair in Sri Lanka!

Blog 8 - 29/06/2016

Hoñda Savasa!

Hier weer een blog vanuit Galle, Sri Lanka over de afgelopen dagen. Maandag was weer de eerste dag dat wij met zijn allen aan het project hebben gewerkt. Wij hebben een gesprek met Janaka gehad over de taken die we kunnen doen en uiteindelijk zullen wij de basis leggen voor het Bake-Up Cafe. Hier zijn wij direct mee aan de slag gegaan en een flinke rolverdeling gemaakt zodat iedereen zijn eigen taak heeft. In de namiddag zijn wij naar het Closenberg Hotel gegaan om Chelsea's verjaardag te vieren. Dit hotel staat zo goed als leeg, omdat er op het moment weinig toeristen in het land zijn. Ze hebben hier een prachtig infinity pool, infinity pools zijn zwembaden die de illusie geven dat ze in de horizon opgaan en geen einde hebben. Een lokale jongen, Bobby, die ons ook surfles geeft, kwam langs met een verjaardagstaart voor Chelsea. Het is hier een traditie dat de jarige een stuk taart afsnijd en van dit stukje iedereen een hapje geeft en daarna de taart verder aansnijdt.

Hierna zijn we terug naar het huis gegaan om ons op te frissen en zijn wij met de andere vrijwilligers met de tuktuks naar een restaurant gegaan op het strand. Hier hebben wij heerlijk gegeten en was het eindelijk is geen tijd voor rijst. Hier hebben wij tot laat in deavond gezeten en wat drankjes gedronken.

Dinsdagochtend zijn wij na het ontbijt weer verder gaan werken aan ons project. Deze dag kwamen de Bakery Girls en hebben Lisa en Chelsea hun meegeholpen met het bakken en koken van verschillende gerechten. De andere vier meiden hebben verder gewerkt aan het project maar helaas werkte de WiFi deze dag totaal niet mee. Hierdoor was het wat lastig om aan ons project te werken, maar door creatieve oplossingen kan je altijd verder werken.

'S middags hebben wij een siësta gehouden aangezien het de vorige avond laat is geworden. 'S avonds hebben wij weer met alle vrijwilligers gegeten en de Bakery Girls hadden nog een verjaardagstaart gebakken speciaal voor Chelsea.

Vandaag gaan wij weer volop aan de slag met het project en hopen wij al een heel eind te komen.

Kijk even onder het kopje foto's want we hebben weer een aantal nieuwe foto's geüpload!

Bäyi!

Alberdien

Ton en Sylvia Peters

Hoi Lisa en zeker ook de rest van de meiden,
Jullie maken een mooie tijd mee een mix van mooi en goed werk maar ook tijd voor plezier! Hoi Lisa goed dat je gebleven ben ik snap je reactie! Oom Rob en Tante Irma zijn al bij je ouders geweest om ze een hart onder de riem te steken! We leven met ze mee!
Groetjes oom Ton en Tante Sylvia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!